fbpx

6 Kluczowych Witamin

6 kluczowych witamin dla naszego organizmu.

 

Jak jemy tak funkcjonujemy. Jedzenie napędza nasz organizm dlatego dostarczanie odpowiednich witamin jest tak ważne. Często jest tak, że nawet gdy dbamy oto co jemy nie do końca dostarczamy naszemu organizmowi odpowiedniej ilości witamin. Poniżej przedstawiamy 6 najważniejszych witamin dla naszego organizmu.

 

Jakie witaminy są najważniejsze?

Spójrz na naszą listę najważniejszych witamin dla zdrowia i dobrego samopoczucia.

 

  1. Witamina D i zdrowie kości

 

Witamina  D ułatwia organizmowi skutecznie wchłaniać wapń, dzięki temu mamy zdrowe kości. Brak wapnia może powodować szybsze choroby, większe ryzyko bólów pleców i kości, oraz doświadczysz utraty włosów. Witaminę D można dostarczać łatwo w postaci tabletek i płynów dzięki czemu można łatwo utrzymać dzienna dawkę.

 

  1. Kwasy tłuszczowe omega-3 niezbędny dla zdrowia serca i mózgu.

 

Kwasy tłuszczowe omega-3 są niezbędne do zwalczania zapalenia i ogólnie dobrego samopoczucia. Zaczynając od zdrowego serca, mózgu i stawów. Kwasy omega-3 dostarczymy w łatwy sposób  ze źródeł zewnętrznych. Trzy najlepsze źródła to:  Olej z pachnotki, olej lniany i olej z łososia. Ostatnie badania sugerują też, że kwasy te spowalniają starzenie się komórek. Tym bardziej trzeba się zainteresować ponieważ nasz organizm samodzielnie nie może produkować kwasów omega-3.

 

  1. Wapń utrzymuje zęby i zdrowie kości.

 

Wapń pomaga utrzymać zdrowe kości i zęby, niedobór może powodować zmniejszenie gęstości kości szczególnie u kobiet. Wapń łatwo dostarczyć z takich pokarmów jak: mleko, ser, jogurt, fasola, jarmuż, masło orzechowe.

 

  1. Magnezowy klucz do zdrowia, stresu, snu i mięśni.

 

Podobnie jak wapń, magnez jest ważny dla kości, dodatkowo pomaga zmniejszyć stres, poprawia sen, reguluje funkcjonowanie mięśni i nerwów oraz równoważyć poziom cukru we krwi. Niedobór magnezu może doprowadzić do kołatania serca, skurcze mięśni, problemy trawienne i słabe kości. Magnez dostarczysz z takich produktów jak: dynia, karczoch, szpinak, brązowy ryż.

 

  1. Żelazo zwiększa poziom energii i funkcję mózgu

 

Żelazo utrzymuje zdrowe czerwone krwinki, podnosi poziom energii i poprawia funkcjonowanie mózgu. Kiedy czujesz zmęczenie, masz mało energii, Skórcze możliwe że organizm potrzebuje właśnie żelaza.

Różni ludzie, różne potrzeby, więc ważne jest , aby lekarz sprawdził jak masz poziom żelaza i czy potrzebujesz dodatkowej suplementaji.

 

Uwaga: Jeśli stosujesz dietę wegańską lub wegetariańską prawdopodobnie poziom żelaza jest niski.

 

Zwiększ spożycie takich produktów jak: szpinak i rośliny strączkowe, lub weź suplement żelaza. 

 

  1. Witamina B-12 dla nastroju i poznania

 

 Witaminy takie jak B-12 wspierają nastrój i funkcjonowanie poznawcze. Bez wystarczającej ilości B-12 w diecie może wystąpić niższy poziom energii i obniżone funkcjonowanie komórek, koi nerwy i podnosi odporność na stres.

 

Jak należy dawkować Witamina B-12

 

Specjaliści z Instytutu Żywności i Żywienia, zalecają dzienne spożycie witaminy B12 na poziomie RDA wynosi:

  • u dzieci – 0,9 μg/d (1-3 lata); 1,2 μg/d (4-6 lat); 1,8 (7-9 lat);
  • u starszych dzieci i młodzieży – od 1,8 do 2,4 μg/d
  • u dorosłych – 2,4 μg/d
  • u kobiet w ciąży – 2,6 μg/d
  • u kobiet karmiących – 2, 8 μg/d

Ostatecznie każda osoba może mieć unikalne potrzeby. Nie musisz zaopatrywać się w każdy suplement witaminowy, który jest na rynku, aby zacząć doświadczać poprawy zdrowia i dobrego samopoczucia. Zacznij od małych witamin i zobacz, jak się czujesz po kilku miesiącach konsekwentnego stosowania.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *