Ashwagandha

Ashwagandha – właściwości, stosowanie, dawkowanie.

Inaczej żen-szeń indyjski.

Całkiem niedawno badania naukowe potwierdziły, że Ashwagandha wspomaga w chorobach takich jak nerwicy, choroby Alzheimera oraz depresji, zapalenie stawów, trzustki, płuc, a nawet nowotworów jelita grubego. Wpływa na obniżenie poziomu kortyzolu czyli hormonu stresu, a jak wiadomo jest on powiązany z innymi hormonami. Jeśli jest nadmiernie wyrzucany w naszym organizmie i stężenie jest wysokie to niestety wiąże się to z komplikacjami od strony naszego organizmu.

Jak wiadomo jest on pośrednio powiązany z innymi hormonami, miedzy innymi z tarczyca co wiąże się z obniżeniem sprawności seksualnej, obniżenie libido. Zażywając dzienna dawkę około 500 mg – 900 mg może już obniżyć stężenie kortyzol nawet o 20 %.

Ashwagandha – działanie

  • Zwiększa siły witalne
  • poprawia prace umysłu
  • poprawia koncentracje
  • działa pozytywnie na plemniki.
  • Pomaga walczyć z niepłodnością
  • Spowalnia procesy starzenia się
  • Zwiększa testosteron nawet o 15%
  • Lepsza regeneracja

Aswagandhe można stosować wieczorem. Wieczorne dawkowanie pomaga w wyciszeniu i poprawia jakość snu, zwiększa „luz” i napięcie. Zioło jest zalecane sportowcom ponieważ zwiększa wydolność zawodnika przy intensywnych treningach.

Z badan wynika ze zawarte w Ashwagandha substancje przyczyniaj się do zahamowania wielu nowotworów.

Rak piersi, rak jelita grubego, rak płuc, czy rak trzustki. Dodatkowym atutem jest to, że nie wpływa negatywnie na zdrowe komórki.

Ashwagandha może również pozytywnie wpłynąć na wątrobę oraz żołądek.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *