fbpx

Bezsenność

Zegar tyka w ciemności, a my w ciąż go słyszymy? czyli jeszcze nie śpimy. bezsenność może stać się prawdziwym nocnym koszmarem. Jeśli nas to pocieszy nie jesteśmy sami. problem bezsenności dotyka około 15 procent ludzi w europie. Co robić ? Można liczyć barany to naprawdę pomaga, ale poniżej przedstawiamy tez inne warte do przetestowania metody.

Przekąski przed snem

  • Zanim położysz się do łózka 1h przed, zjedz kawałek mięsa z indyka albo z kurczaka, dobry będzie tez banan. Pokarmy te zawierają tryptofan czyli aminokwas niezbędny do produkcji serotoniny w mózgu. serotonina ułatwia zasypianie.
    Tylko nie przesadź z jedzeniem bo z przekonasz się ze zasypianie z pełnym żołądkiem nie jest najlepsze.

  • Węglowodany ułatwiają przenikanie tryptofanu do mózg. Wypij szklankę ciepłego mleka z dodatkiem miodu, ewentualnie możesz dodać cynamonu, który ma właściwości lekko uspokajające i jest smaczny.
  • – Staraj się nie jeść późnym popołudniem i wieczorem obfitych posiłków.  Do strawienia sytego obiadu organizm potrzebuje 3-4 h . Jeśli zjesz zatem taki posiłek godzinę przed snem, nie dziw się ze trudniej będzie Ci zasnąć.
  • Potrawy ostre mocno przyprawione albo bardzo słodkie to kiepski wybór w porze kolacji. Przyprawy zwłaszcza te ostre podrażniają żołądek , a kiedy Twój żołądek się kurczy nie pozwala Ci spać, natomiast duża ilość cukru sprawia ze organizm się rozbudza, bo cukier to „paliwo“.

Zioła na sen:

  • Kozłek lekarski – pomaga spokojnie zasnąć, a przy tym w przeciwieństwie do niektórych leków nasennych nie wywołuje bólu głowy po przebudzeniu. Składniki zawarte w tym ziole działają na te same receptory w mózgu co środki uspokajające takie jak Valium. Wypij trochę nalewki z kozełka lekarskiego (pól łyżeczki lub łyżeczkę) albo połknij 2 kapsułki z wyciągiem jej korzenia na godzinę przed snem.
  • Gaba – Bardzo ważna zaleta jest działanie nasenne, Gabe warto zażyć około godzinę przed snem, powoduje szybsze zaśniecie, a co ważniejsze zapewnia głęboki sen przez co organizm szybciej się regeneruje. Gaba często stosowana jest przez osoby z dużym obciążeniem fizycznym, a którzy chcą maksymalnie przyspieszyć procesy regeneracyjne.
  • Lawenda – Rośliny domowe oferują różne korzyści medyczne i zdrowotne, a poprawa jakości naszego snu jest jedną z nich. Odtruwają powietrze, pochłaniając dwutlenek węgla i uwalniają tlen jako główny aspekt ich regularnego cyklu życia. Mają kojący aromat, który jest powszechnie stosowany w aromaterapii i fitoterapii w leczeniu zaburzeń snu, stresu, lęku i wielu innych zaburzeń układu nerwowego. Łagodzi  niemowlęta i podnosi jakość snu, a także sprawia, że ​​dzieci mogą się uspokoić w znacznie głębszym stadium snu.

Lawenda w Chorwacji

 

Ruch to zdrowie – rutyna pomaga

  • Wstawaj codziennie o tej samej porze nawet jeśli poprzedniej nocy spałeś bardzo krotko. Wyrób sobie nawyk porannego wstawania, wtedy łatwiej zasnąć wieczorem.
  • Codziennie rano idź na spacer, naturalne dzienne światło przypomnij Twojemu organizmowi ze pora się obudzić.
  • Ćwicz przynajmniej 3 razy w tygodniu, nie bez powodu mówią, że ruch to zdrowie.

UWAGA:

UNIKAJ Zolpidem, lek bardzo szybko uzależnia !

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *