fbpx

Negatywne skutki zbyt długiego siedzenia

Negatywne skutki zbyt dużego siedzenia

Siedzący tryb życia ma bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia, z których wiele nie możemy się spodziewać. Oto tylko niektóre z nich:

  • Słabość kości i mięśni: im więcej siedzisz i im mniej się poruszasz, tym większe prawdopodobieństwo jest, że Twoje kości oraz mięśnie stracą swoją siłę i elastyczność. 
  • Ból pleców: Utrzymywanie ciała w tej samej pozycji przez wiele godzin może spowodować niepotrzebny ból na plecach, mrowienie.
  • Otyłość: to jes akurat oczywiste. Jeśli przyjmujesz znacznie więcej kalorii niż palisz, przyrost masy ciała jest nieunikniony i nie mówimy tu o zdrowej masie w postaci mięśni.
  • Choroba sercowo-naczyniowa: Prowadząc siedzący tryb życia może spowolnić krążenie i narazić Cię na choroby serca, nagromadzenie cholesterolu i wysokie ciśnienie krwi.
  • Zespół metaboliczny: Kiedy siedzisz zbyt dużo, możesz rozwinąć zespół metaboliczny, grupę stanów, które lekarze uznają za poprzedzające poważniejsze choroby, takie jak choroby serca i cukrzyca.
  • Zwiększone ryzyko zachorowania na raka: Niektóre badania łączą siedzący tryb życia z rakiem okrężnicy, piersi i macicy.
  • Zwiększone poczucie depresji i lęku: Aktywność fizyczna uwalnia kluczowe hormony zwane endorfinami(hormon szczęścia), które pomagają poprawić nastrój. Jeśli się nie zaczniesz ruszać, nie będziesz w dobrym humorze.

Pamiętaj ruch to zdrowie, nawet w małej ilości. Zalecane jest przynajmniej 2-3 razy w tyg solidny ruch, ale zarazem taki na ile możesz sobie fizycznie pozwolić.

 

Życzymy Dużo Zdrowia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *